پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

اختتامیه نخستین جشنواره «غدیر» برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی «غدیر»، با تجلیل از مرشد ابوالحسن میرزاعلی و همچنین قدردانی از خانواده ۲ شهید مدافع حرم برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم، کوروش زارعی دبیر نخستین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی «غدیر» در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری و برگزاری این جشنواره، یادآور شد: جرقه ایده جشنواره ۴ ماه پیش زده شد و توسط مؤسسه فرهنگی «تسنیم نور» و حوزه هنری که هر ۲ از زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی هستند، برگزار شد. در این جشنواره ۲۵ اثر متشکل از ۱۳ گروه از سراسر کشور و ۱۲ نقال و مرشد از تهران حضور داشتند.

وی ادامه داد: آثار این جشنواره علاوه بر محیط‌هایی نظیر فضای باز مجموعه تئاتر شهر، در ۴ مسجد نیز اجرا شدند که این اجراها با اقبال مخاطبان و خانواده‌ها همراه بودند.

زارعی تأکید کرد: ما می‌خواهیم این هنر مردمی به بطن مردم برود. مسأله غدیر برای ما شیعه‌ها بسیار مهم است. متأسفانه در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی کار ویژه و خاصی در این زمینه نشده و این در حالی است که فرهنگ غدیر باید ترویج شود که بهترین راه برای این کار استفاده از هنرهای نمایشی و نقالی و پرده‌خوانی است.

در ادامه این مراسم و با حضور علی نصیریان، از مرشد ابوالحسن میرزاعلی از هنرمندان با سابقه و تأثیرگذار تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی تجلیل به عمل آمد.

سپس مرشد محسن میرزاعلی به اجرای یک قطعه نقالی پرداخت و پس از آن از خانواده‌های سردار احمد غلامی و سیدجواد اسدی به عنوان ۲ تن از شهدای مدافع حرم، قدردانی به عمل آمد.

ص گ / س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید